Thursday 17 March 2011

Duhai ibu dan ayah...

Duhai ibu dan ayah..
Kalianlah orang tuaku,
Yang mengasihiku,
Yang memberikan aku,
Kasih sayang yang satu.

Tunaikanlah tanggungjawab kalian,
Dalam mendidik aku,
Dalam membesarkan aku,
Dalam menjadikan aku,
Puteri yang patut dibanggakan.

Aku perlu kasih sayang kalian,
Akui perlu belaian kalian,
Aku perlu didikan agama dari kalian.

Corakkanlah hidupku dengan agama yang sempurna,
Sifat yang sempurna,
Ilmu yang sempurna,
Agar aku,
Mampu menjadi khalifah Allah yang berbakti,
Bukan sahaja kepada orang tuanya nanti,
Malahan kepada agama yang diredhai.

Doakanlah aku, duhai ibu dan ayah.
Agar nanti,
Aku bisa menjadi anak solehah,
Yang akan mendoakan kedua orang tuanya,
Yang akan membahagiakan kedua orang tuanya.
Yang akan bersama menuju ke syurga nantinya.
InsyaAllah....

No comments:

Post a Comment